Dört yıldır farklı temalarla British Council tarafından hayata geçirilen, zaman ve mekandan bağımsız bir sanat deneyimi sunan ‘Duvarları Olmayan Müze’ dijital sanat platformunun dördüncü sergisi ‘Varmak Üzere’, tüm engelleri kaldırarak sanat tutkunları ile buluştu.
İnternet bağlantısı olan tüm cihazlardan ulaşılabilen ve engelli bireylerin de rahatlıkla deneyimleyecekleri şekilde tasarlanan dijital sergi, var olmanın, bir yere ait olma ve/veya olamamanın farklı boyutlarına odaklanarak çağdaş insanın durumunu mercek altına alıyor.
Bu sene ilk defa Türkiye dışından da küratörlerin seçildiği sergi, Gürcistan’dan Teona Burkiashvili, Ukrayna’dan Tatiana Kochubinska ve Türkiye’den Seyhan Musaoğlu’nun küratörlüğüyle hayata geçti. British Council Koleksiyonu’ndan birçok sanatçının yanı sıra Gürcistan, Türkiye ve Ukrayna’dan seçilmiş eserlerle oluşturulan ‘Varmak Üzere’, fotoğraf, video, performans dokümantasyonu, resim ve yerleştirme gibi birçok farklı türde sanat eserini bir arada sunuyor.
Valery Lamakh’ın felsefe denemelerini derlediği Book of Schemes (Şemalar Kitabı) isimli eserinin merkezindeki kavram olan Circle of Eternal Return (Sonsuz Döngü Çemberi) simgesi aracılığıyla, ‘Yer’, ‘Arada’ ve ‘Yersizlik’ olmak üzere dairesel bir yolculuğa çıkaran üç bölümden oluşan dijital sergide, British Council Koleksiyonu’na ek olarak Türkiye, Gürcistan ve Ukrayna’dan (alfabetik sırayla) Öykü Aras, Terry Atkinson, Luna Ece Bal, Irakli Bugiani, Marc Chaimowicz, Bernard Cohen. Leman Sevda Darıcıoğlu, Suki Dhanda, Jimmie Durham, Tracey Emin, Yaroslav Futymskyi, Leyla Gediz and İnci Furni, Tamar Giorgadze, Uli Golub, Oleg Holosiy, Natela Grigalashvili, Richard Hamilton, Mona Hatoum, Rita Khachaturiani, Ansel Krut, Sasha Kurmaz, Langlands and Bell, Valery Lamakh, Richard Long, Gareth McConell, Paul Nash, Maia Naveriani, Cornelia Parker, Ceren Saner, Dmytro Starusiev. John Stezaker, Ayça Telgeren, Ali Emir Tapan, Anna Zvyagintseva gibi hem güncel hem de köklü sanatçıların 35 eserinden oluşan birçok farklı türde sanat eserleri yer alıyor.